2012. szeptember 24., hétfő

Jobb agyféltekés rajztanfolyam

Sziasztok!

Múlt héten befejeztem költözésünk történetét Angliából - Magyarországra. Nem is tudom mivel folytassam.... Folytatom életünk részleteivel :)
Két hét keresgélés után megtaláltuk kicsiny lakásunkat amibe mai napig lakunk... Nagyon megörültünk hogy milyen jó kis lakást találtunk, tulaj is jó fej volt.... minden tökéletesnek látszott, szép lakás minden konyha is rendben minden nagyon tetszett. Tulaj mondta, hogy egy hónap múlva bekötlözhetünk... hát jó akkor várunk még egy hónapot. Ez alatt az egy hónap alatt elintéztük a Tb-nket, intéztünk papaírokat meg pihentünk sokat... és persze mentünk mindenfelé :D
Én ez idő alatt részt vettem egy három napos rajz tanfolyamon ami megdöbbentő élmény volt....
Mesélek erről egy kicsit....
Rajzolni egyáltalán nem tudtam még pálcika embert sem... de a haramadik nap végére lerajzoltam a profilképemet és felismerhető... ami megdöbbentő számomra, hogy a mai napig nem tudom hogy hogyan csináltam...
Akkor megmutatom és le írom, hogy hogyan is volt ez a három napos rajztanfolyam :) 

Az első napon saját magunkat kellett lerajzolni fényképről:



 Ezzel a rajztudással kezdtem az egész tanfolyamot.... Hát erre a rajzomra nem vagyok túl büszke viszont kell a viszonyítási alaphoz hogy miből mi lett :)
A tanfolyam folyamán, sok érdekes dolgot megtanultunk mint pl a látásmód... ha fejjel lefelé nézed a képet sokkal egyszerübb megrajzolni. 
Ezt a képet ezzel a technikával rajzoltam, az eredeti kép fejjel lefelé volt és a lap is amire rajzoltam.... Csodálatos érzés hogy a végén megfordítottam a papírt és jéééé szék lett :) Még ez se tökéletes de már javul a rajz technikám :)

Volt még egy technika ami a negatív térre terjedt ki hogy csak a sötét vagy a fehér részt nézzük és úgy rajzoljuk le... egyszólván rajzoljuk le azt ami sütét...
Ez a két kép ezzel a technikával készült.... Ezek már egyre jobbak és felismerhetőbbek.... Ezeket a látásmódokat tanultuk az első napon és gyakoroltuk....
A második napon még gyakoroltuk ezeket a látásmódokat és utána jött az élesbe rajzolás hajtogatnunk kellett egy papír csónakot és azt kellett elhelyeznünk az aztalon úgy ahogy az tetszett nekünk és lerajzolni. 


Ehez az hajóhoz kellett csinálnunk egy sötét grafit alapot és abba kellett belerajzolni és alkalmazni a technikákat plusz használni a ceruzánkat és a gyurma radírt.... az árnyalatokat egyetlen egy ceruzával és gyurma radirral kellett megoldani. 
És jött a harmadik nap amikor megkaptuk a saját fényképünket és azt kellett lerajzolni, alkalmazni az elmúlt két napban tanultakat. 

És ez lennék én.... hát én úgyérzem hogy három nap után ez csodálatos változás :) Ez a kép is ugyanúgy készült mint a hajó. Ugyanolyan grafit alapra és csak egy ceruza és gyurma radír segíségével az árnyékolások....
Még lenne ezen is mit dolgozni, dolgozom is rajta majd ha elkészül a következő rajzom mutatom azt is :) 
Számomra ez a három nap csodálatos élmény volt és köszönöm az oktatónak aki ilyen készséget előhozott belőlem... :)
A negyedik nap volt egy kis plusz... ami nagyban önismeretről szólt és arról hogy mennyire is tudunk egy pontra koncetrálni és ha arra a bizonyos egy pontra dolgora koncentrálunk az összes energiánk is ott van és akár egy kanalat is megtudunk hajlítani erölködés nélkül.....
Hát igen ez az én kanalam amit meghajlítottam, és erre és a rajzomra vagyok a legbüszkébb.... :)
Aki gondolkozik ilyen tanfolyamon esetleg csak ajánlani tudom, eszméletlen élményben lesz része :)
Én jövő nyáron tervezem hogy ennek a jobb agyféltekés rajztanfolyamnak a színes változatára is elmegyek remélem az is ennyi örömet és jó érzést fog szerezni :)

Asszem mindent le írtam gyorsan a tanfolyamról és köszönöm, hogy elolvastátok és, hogy olvassátok a blogomat!

Üdözlettel
Klaudia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése