2014. szeptember 2., kedd

Erkély megújulása!

Sziasztok!

Múlt heti nappali után hozom az erkélyünket, néhány fényképen látszott, hogy erkélyünk is megszépült. Most részletesen leírom mi is történt.

Nagyon sokat keresgéltem, mire megtaláltam, hogy milyen is lenne a tökéletes erkély, anyagi kereteink voltak... az tartott vissza.... viszont ez kihozta belőlem a nagyon kreatívat, és felhasználtuk azt amink volt :) 
A lakásban ragaszkodtam, hogy néhány színt használjunk csak, viszont az erkélyt szerettem volna, ha színes lenne és vidám, hát ez sikerült :) Tükröz engem teljesen :)

Az erkélyünkről azt kell tudni, hogy egy normális erkély legalábbis remélem, 3 m hosszú és 1-1.10 széles. Mondhatni nem túl nagy... két évig az erkélyen volt egy kis asztal két székkel, amit én nagyon szerettem viszont nagyon kényelmetlen volt, és használni is kényelmetlen volt, mert úgy kellett mindig valakinek befűznie magát a sarokba, mert az asztaltól nem lehetett elférni. De azért mi nagyon szerettük, nagyon sokat dolgoztam kint az erkélyen, és töltöttem el ott nagyon sok órát miközben sütött szépen a nap. Viszont miután reggel a nappalinál kel fel a nap, és pont a déli napot kapjuk az erkélyre, ezért nyáron lehetetlen kint lenni 9-10-től délutánig mert úgy oda süt a nap, és nem lehet csinálni semmit, és most ezt is megoldottuk bár a meleggel nem tudtunk mit csinálni de használhatóbbá tettük az erkélyt :)

Nos nézzük csak mi volt amikor neki álltunk: 




A ruha szárítót eltüntettük, mert soha nem használtuk, mindig csak elakadtunk benne :) Parabolát is leszedtük, mert nincs tv-n k :)

Csúnya linóleumot én eredetileg le akartam borítani műfűvel de sajnos anyagi kereteink ezt nem engedték meg, így szőnyeget kapott az erkély amit a cicáink nagyon élveznek és szeretnek. Természetesen a dupla erkély ajtó sokat segített az erkély pici használhatóságán, most már kényelmesebb kint lenni, és nem kell nyomorogni, viszont a kis asztalt és a széket nem tettük vissza, mert nem volt túl kényelmes és találtunk nekik új helyet, ahol jó hasznát vesszük. 
Mindig is álmom volt, hogy raklapból szeretnék valamit csinálni az erkélyre, nagyon divat lett úgyhogy rengeteg képet találtam, akartam először hát támlát is csinálni de az is el vett volna még helyet az erkélyből, így csak egy kis raklap kuckót alakítottunk ki. Természetesen ebben párom segített, vagyis én voltam az ötlet szerző ő pedig a megvalósító :)



Két raklap van egymásra téve és az erkély szélességét használtuk ki, hogy egy igazi kis kuckót tudjunk kialakítani :) Cicánk egyből birtokba vette pedig még kész se volt. Sima lazúrral lefestettem a raklapokat, és kapott egy vékony lapot is a tetejére, hogy kényelmesebb legyen, sajnos erről nincs fényképem. Eredetileg terveztem szivacsot is rá, amit kárpitossal csináltattam volna, aminek három oldalon van oldala, viszont ezt is az anyagi korlátok megakadályozták.
Így amit találtam itthon azt felhasználtam és nagyon kényelmes :)

Nézzük csak mi lett :

Azért került ki megint csak egy kis asztal, természetesen ez összecsukható illetve nagyon könnyen be tudom hozni, ha útba van mert görgős lábai vannak :)
Igen, igen az erkélyre függönyöket tettünk, ami megszűri a napot éppen csak annyira hogy ne égesse ki az ember szemét amikor oda tűz a nap. 



Nagyon szeretem a reggeli kávét/teát az erkélyen meginni, és nézni ahogy kel fel a nap, igaz mostanában amikor nem esik az eső már csak plédbe csavarva tudom ezt megtenni, de nagyon szeretem még így is :)







A két oldal falra, két darab gyümölcsös ládát festettem le pentart-os lazúr festékkel, és a régi ruhaszárító lukait felhasználva raktuk fel a falra.
Cicám így már még jobban szeret kint napozni az erkélyen :)


Kívülről valahogy így néz ki. Már csak egy eső kidobót kell felszerelni a felső erkélyre hogy ha esik az eső ne áztasson el minket teljesen a be eső víz. És jövőre a korlát léceit kell újra festeni és akkor lesz az igazi és teljesen kész. 

Folytatás hamarosan :) Az még titok hogy mivel :)

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Épp most akadtam az erkélyedre a Hobbi bútorfestők oldalán! Mondtad, hogy lessem a narancssárga függönyös erkélyt Tatán (a futóverseny hétvégéjén). Most látom csak, hogy ez pont ugyanott van, ahol én is töltöm időnként a hétvégéimet, a mellette lévő házban :)

    juditu

    VálaszTörlés