2014. augusztus 27., szerda

Nappalink új ruhája... :)

Sziasztok!

Több mint egy éve nem írtam már ide, pedig nagyon sok mindent csináltam azóta, amit megszeretnék nektek majd mutatni! 
Amiért ilyen régen írtam, megmutatom nektek hogyan újítottuk fel a lakást, és dekoráltam ahol élünk

Nyár elején nagy fába vágtuk a fejszénket.....
Mikor beköltöztük a lakásba, húú már több mint két éve azt mondtuk, hogy következő nyáron kifestünk... hát nem történt meg :( 
Viszont idén tavasszal beszélgettünk, hogy hát idén már igen csak kellene festeni, mert már nagyon koszosak a falak... de nem volt nagy a lelkesedés ... Mi is úgy voltunk ezzel a felújítással, mint sokan mások... albérletbe nem akarunk pénzt ölni bele... 
De van egy aranyos drága cicánk aki meghallotta, hogy felújításról beszélgetünk (én 100%-ig biztos vagyok benne hogy ő érti amit beszélünk) és másnap gondolt egyet, és elkezdte a tapétát leszedni a falról... Eddig eszébe se jutott, miután meghallotta, hogy tapétát is le kellene szedni ő úgy gondolta akkor neki áll és segít.... 
Ő kicsit hamarabb elkezdte, mint azt mi szerettük volna, úgyhogy pár hónapig néztük a letépett tapétát, és szoktattuk magunkat a gondolathoz, hogy nincs mese nyáron felújítunk.
Ha már felújítunk akkor ablakokat is kellene cserélni, mert a régi panel ablakok igaz műanyagok, de nem szigetelnek már semmit... Itt kezdett izgis lenni a dolog, miután mi nem akartuk kifizetni az ablak cserét, ezért a tulajdonost kellett meggyőzni hogy neki is jobb ha most kicseréltetjük. Természetesen cserébe jó fejek leszünk, és saját költségre leszedjük a lakásban lévő összes tapétát és kifestünk. Ez tetszett neki, úgyhogy bele is ment a dologba, megrendeltük az új ablakokat, erkély ajtót, amivel mi kicsit trükköztünk.
A lakásunk olyan fekvésű, hogy reggel gyönyörű világos nappalink van úgy délután 1-2-ig szépen besüt a nap, aztán délután süti a konyhát és a hálót. Miután a nappaliban töltjük időnk nagy részét, és általában csak délután vagyunk itthon, így kicsit sötét a nappalink és nem szeretjük mert minidg lámpát kell kapcsolni. Na már most mi kitaláltuk, ha nagyobb üvegfelület van akkor több fény jön be a nappaliba, ezért kitaláltuk hogy kétszárnyú erkélyajtó milyen jó lenne. (Az ötlet nagyon jó volt, aki panelban él és van lehetősége csináltasson dupla szárnyú erkély ajtót :)) 

Régóta nézegettem már blogokat ötletek után, hogy ha felújítunk akkor milyen színűek legyenek a falak, és egyéb dekorációk. Sok sok ötletem volt mire megtaláltam és kitaláltam hogy milyet is szeretnék.. :)
Sok vacilálás közepedte rá jöttünk, hogy ami volt falszín a lakásban attól herótunk van... sárga és barack szín volt mindenhol, fürdőben meg valami szürkés kékes szín volt... Kitaláltuk, hogy ha mindne fehérre lefestünk akkor világoasabb lesz a lakás és sokkal könnyebb dekorálni, úgyhogy mindenhol fehér falaink lettek.
Még mielött hoznék képeket, a lakásról tudni kell, hogy mindenhol tapéta volt, kivéve fürdő, wc, konyha, viszont a kanyhában volt egy fal amin ronda 30 éves lambéria volt... 

Nappali
Felújításunk első fázisa az volt, hogy amíg vártunk az ablakokra hogy megérkezzenek, neki álltunk a nappalit kipakolni mondván az fog a legtovább tartani... midnen cuccunkat a kisszobába bezsúfoltuk, három hétig dobozok között aludtunk.. Én a három hét alatt, minden eges élyszaka attól féltem hogy a matracunk ránk fog esni... de túléltük nem esett ránk :D 
Neki álltunk a nappaliban leszedni a tapétát természetesen, hogy akkor volt az a nagy meleg pünkösdi hétvége... csodálatos látvány volt, hogy a nappalink falán volt legalább négy réteg tapéta.... volt ahol könnyen lejött, de volt ahol vakarni kellett. Kirpóbáltunk mi mindent tapétaoldót, meleg vizet... volt aminél az sem használt.... 


Idő közben megjöttek az ablakok egy nap alatt kicserélték az ablakokat, és az erkély ajtót... :) 


Az erkély ajtó illetve ablak körül volt régen egy rész, amit nem tudni miért annó mikor élpítették ezeket a panelokat, a panel össze illesztéseket hogy eltakarják beburkolták fával, és lefestettek az első képen látszik még eredeti állapotában a második képen már lebontottuk azt a burkolatot, és elkezdtük a glettelését... Ne tudjátok meg mi volt mögötte... fa alatt volt szigetelés abban meg mindenféle bogár... utólag már örülök, hogy leszedtük és megszabadultunk tőle!
Tapéta letépése után jött a fal csiszolás, glettelés, falcsiszolás alapozás és a várva várt festés :D 
Glettelés és a festés ahoz képest, hogy mi magunk csináltuk, és nem vagyunk szakemberek egész jó lett, ahol meg nagyon nem lett szép oda dekoráltam.... na jó nem, de volt ahol pont sikerült eltakarni a csúnya részt :)
És akkor nézzük miből mi lett:

Ilyen volt:


Ilyen lett:


Lakásunk dekorációja a menta, szürke, fekete és fehér színek lett. Erkélyünk lett csak színes de azt majd egy másik posztban mutatom be. 
Most a napplairól mutatok még néhány képet :)
Így hogy a falunk fehér bártan garázdálkodhattam és festhettem össze, a kanapéhoz a sarokba csináltam egy családfát, aminek a képek helyeit mágneses táblafestékkel festettem le és mágnessel tapasztottam fel a képeket, még kicsit hiányos de lassan megteleik. Polc alá szintén én festettem egy HOME feliratot azt csak gyakorlásképpen :)A falra Pentartos akrill festékeket használtam, a mágneses táblafesték kivételével. Eredetileg nem szerettem volna a nappaliba még egy asztalt, de mivel nagyon szeretek barkácsolni és garázdálkodni, sajnáltam a szép étkező asztalunkat ilyenre használni, úgyhogy vettem az Ikeában LINNMON/ ODDVALD névű asztal lábat és asztal lapot, és hozzá egy zongora széket, amit ott szúrtam ki, és kifutó termék volt úgyhogy nagyon akciós áron kaptam meg. Most már nyugodtan garázdálkodhatok :) 


Az asztalon a mindenféle rendezőkről csak annyit, hogy konzerves dobozt vontam be anyagokkal amiket használtam a nappali dekorációjához. 


Csináltam egy cipős dobozból, kábel rendezőt, a cipős doboz oldalán ki van vágva egy kör hogy a hosszabbító kábelje kiférjen és az cipős doboz tetején szintén van egy rés kivávga, hogy a kábelek kijöhessenek, így nincs az asztalon mindig ezernyi kábel, és nem látszódnak azok a csúnya kábelek :)

A falra is festettem egy táblányi helyet, a maradék másneses tábla festékből, és parafadugókat szeleteltem fel illetve festettem le, és tapasztottam rájuk kis mágnes lapokat és azokkal lehet rögzíteni a cetliket a falra :)


Az óra is saját gyártmány, sajnos már ilyen nagy bambusz tálat nem lehet kapni, régen az Ikeában lehetett ezt is kapni most csak kisebb változat van belőle. Kifúrtuk, óraszerkezet bele és a számokat felfestettem.


A kanapénk anyukám munkájának köszönhető, ez a kanapé eredetileg világos barna, viszont hogy világos nagyon koszolódik, így két éve anyu vart rá nekem huzatot zöldet mert akkor az volt a kedvenc... két lepedőből megoldotta. Most viszont hogy szürkét szerettünk volna most rendes anyagból vart rá huzatot, amit a cicáim imádnak :D a párnákat is ő csinálta, a huzathoz az anyag szintén Ikea termék, ami BRITTEN NUMMER névre halgat :), a kis asztal sem volt számításba véve hogy veszünk újat, de levolt értékelve és csak ez az egy darab volt belőle ő pedig Ikea Lack asztalka. 


A végére nagyon bele jöttem a dekorálásba, és volt eredetileg egy zöld csillárunk a mennyezeten, az sehogy nem illett az összképbe úgyhogy csináltunk egy saját csillárt magunknak.


Három darab Ikea SKURAR névre hallgató gyertya tartót, egy Ikea SKURUAR névre hallgató gyertyatálat, és persze némi festéket, és kábelt, meg három darab foglalatot használtunk. A gyertyatartók alját kilukasztottuk hogy bele férjen a foglalat. A gyertyatartó tálat kifúrtuk három helyen és át fűztűk a kábelt, ez eredetileg nem volt tervbe véve de enélkül nagyon közel voltak egymáshoz az égők és nem nézett ki jól, így kicsit jobban szét állnak és jobban bevilágítják a szobát is :)


Legközelebb megmutatom az erkélyt, amit nagyon szeretünk :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése